ANA SAYFA RESİM (HTML)

reklam

site logo

Sağlıklı Yaşam! 10 Bin Adım Kuralı?


 

10 bin adım kuralı artık şart değil: Uzmanlar yeni adım sayısını açıkladı

Uzmanlar tarafından sürekli olarak önerilen günde 10 bin adım hedefine ulaşamazsanız çok fazla endişelenmeyin. Yeni bir araştırmaya göre, 4 bin adımın biraz altı da, erken ölüm riskinizi azaltmak için yeterli olabilir.

Daily Mail'in haberine göre; günde 10 bin adım atmanın sağlığa yararlı olduğu hakkında sayısız yazı kaleme alındı ve okundu. Günümüzde fitness takipçilerinden spor faaliyetleriyle uğraşan birçok kişi kendine 10 bin adım hedefi ayarlamakta. Özel sağlık sigortaları, bunu başaran müşterilere hediye çekleri vermeye bile başladı.

'10 bin adım' kuralının 1964 Tokyo Olimpiyat Oyunlarının ardından adımsayar satmaya çalışan bir Japon şirketinin akıllıca bir pazarlama taktiği olduğu ortaya çıktı.

Rakam üzerinde bilimsel hiçbir kanıt bulunmasa da sayının fazlalığı, uygulanabilirliği ve akılda kalıcılığı bu bilgiyi günümüze kadar getirdi. Yapılan araştırmalar, adım sayısından ziyade adım hızının sağlıkla daha ilişkili olduğunu ortaya koydu.

Araştırmalar, yüksek hızda sadece 6.300 adım atmanın insanlarda bunama olasılığını yüzde 57 oranında azalttığını ve hızlı yürümenin kanseri, kalp sağlığını ve erken ölüm riskini azalttığını gösterdi.

17 ayrı çalışmadan yaklaşık 227 bin sağlıklı insanı temel alan bir bilimsel inceleme, günde en az 3.867 adım yürüyen insanlarda erken ölüm riskinin azalabileceğini buldu.

Günde en az 3.867 adımın, herhangi bir nedenden ve kardiyovasküler hastalıktan daha düşük bir ölüm riskinin başladığı nokta olduğunu buldular.

Bununla birlikte, bir kişi her gün ne kadar çok adım atabilirse o kadar iyi olarak belirlendi. Araştırmaya göre, bir kişinin günde attığı her 1000 ekstra adım, herhangi bir nedenle erken ölme riskinde yüzde 15’lik bir azalma ile bağlantılıydı. Kaynak: Daily Mail


#SağlıklıYaşam, 10BinAdımKuralı, #Çarşamba

Yorum Gönder

0 Yorumlar