ANA SAYFA RESİM (HTML)

reklam

site logo

Atatürk'ün Trabzon Ziyareti ve Tüm Mal Varlığını Türk Milletine Bağışlaması (11 Haziran 1937)

 


Mustafa Kemal Atatürk İzmir Vapuru ile geldiği Trabzon gezisinde. (11 Haziran 1937)

Atatürk'ün Trabzon Ziyareti ve Tüm Mal Varlığını Türk Milletine Bağışlaması

Atatürk, Trabzon’da yaptığı açıklamada çiftliklerini, içindeki bütün gayri menkulleriyle birlikte milletine bağışladığını açıkladı.

Atatürk, çiftlikleri Hazine’ye bağışladıktan sonra Trabzon Atatürk Köşkü’nde bir de şu konuşmayı yaptı: “Mal ve mülk bana ağırlık veriyor. Bunları milletime vermekte ferahlık duyuyorum. İnsanın serveti kendi manevi şahsiyetinde olmalıdır. Ben büyük milletime daha neler vermek istiyorum.”

Trabzon’da otomobille şehri gezen Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk, Vilâyet Konağı’nı, Halkevi’ni, Parti Merkezi’ni, Belediye’yi, Komutanlığı ziyaretlerinde Trabzonluların ona  gösterdiği büyük sevgi nedeniyle "Bu kadar saygı ve bağlılık ifade eden millî heyecan karşısında bir naçiz kalbin durmaması, yine o millî heyecanın verdiği kuvvet sayesinde ancak mümkün olabilmiştir!”der

Atatürk 11 Haziran 1937’de ziyaret ettiği Trabzon’da tüm mal varlığını Türk Milletine bağışladığını açıklamıştı.

Bütün çiftliklerini ve mallarını hazineye bağışladığını “… Kullanma yetkim altındaki bu çiftlikleri, bütün tesisleri, hayvanları ve demirbaşları ile beraber, hazineye hediye ediyorum. Gereken kanunî işlemin yapılmasını dilerim.” şeklindeki ifadelerle Trabzon'dan Başbakanlığa çektiği telgrafla bildirir.

Kaynak-1:AOÇ

Kaynak-2:.İşte Atatürk

Yorum Gönder

0 Yorumlar